Skip to main content

Симеон Богоприемец Произход на Свети Симеон | Сретение Господне | Източници | НавигацияПротоевангелие от Иакова

Multi tool use
Multi tool use

Християнски светци


апокрифни източнициЗахарийЙоан Кръстител2 февруариДимитър РостовскиМощитеЮстинианКонстантинополапостол Иаков












Симеон Богоприемец




от Уикипедия, свободната енциклопедия






Направо към навигацията
Направо към търсенето






Симеон Богоприемец
(картина на Рембранд, 1627 – 1628 гг.)



Свети Симеон Богоприемец или Свети Симеон праведни, жител на Йерусалим, благочестив праведник, споменат в евангелието на Лука. Повече информация за живота му намираме от апокрифни източници.



Произход на Свети Симеон |


Преданието разказва, че Симеон бил един от седемдесетте преводачи на старозаветния текст на Библията от еврейски на гръцки,
които египетския цар Птоломей ІІ Филаделф (285 – 246 г. пр. Хр.) назначил. На свети Симеона се паднало да преведе книгата на пророк Исаия,
когато стигнал до глава 7 стих 14, решил, че в еврейския текст има грешка, като е казано: „Девица ще зачене и ще роди Син,
и ще Му нарекат името Емануил“. Посегнал да поправи думата Девица, но ангел Господен спрял ръката му:
„Писаното е точно, затова нищо не поправяй! Ти няма да умреш, докато не видиш с очите си изпълнението на тия думи“.


Според протоевангелието на Йаков Симеон станал свещенник в Йерусалимския храм след убийството в него на Захарий, баща на Йоан Кръстител.


След три дни жреците започнали да се съветват, кого да поставят вместо него, и жребият се паднал на Симеон. Това му е било открито от Светия Дух, че той няма да умре, докато не види Христа живия.[1]



Сретение Господне |


Христовата църква причислява Сретение Господне към дванадесетте господски празници, чества се на 2 февруари. Четиридесет дни след раждането на Господа Иисуса Христа, света Дева Мария донесла своя Младенец в Йерусалимския храм според Мойсеевия закон, който заповядвал, всяко първородно от мъжки пол да бъде представяно на Бога (Изх. 34:19 – 20, Чсл. 18:15 – 16). Това било установено за спомен на избавянето на израилските първородни от смъртта, която поразила всички египетски първородни от човек до добитък (Изх 12:29). Симеон по внушение на Светия Дух влязъл в храма, когато донясли Иисуса Христа. Той Го взел на ръце и в пророческо вдъхновение извикал: „Сега отпускаш Твоя раб, Владико, според думите си с миром, защото очите ми видяха Твоето спасение, което си приготвил пред лицето на всички народи, – светлина за просвета на езичниците и слава на Твоя народ Израиля!“ Йосиф и св. Дева се чудели на тия негови думи. А той, като ги благословил, обърнал се към Мария и казал: „Ето, Този лежи за падане и ставане на мнозина в Израиля и за предмет на противоречия, и на самата тебе меч ще прониже душата, за да се открият мислите на много сърца“ (Лука. 2:25 – 35).


Според житието на Свети Симеон, написано от Димитър Ростовски, той е починал на 360-годишна възраст.


Мощите на свети Симеон при император Юстиниан били перенесени от Йерусалим в Константинопол и положени в храма апостол Иаков, брат Господен.


Памета на свети Симеон честваме на 3 февруари.



Източници |



  1. Протоевангелие от Иакова









Взето от „https://bg.wikipedia.org/w/index.php?title=Симеон_Богоприемец&oldid=8679704“.










Навигация



























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.020","walltime":"0.027","ppvisitednodes":"value":45,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":211,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":220,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":3,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":430,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 3.396 1 Шаблон:Center","100.00% 3.396 1 -total"],"cachereport":"origin":"mw1257","timestamp":"20190331100019","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":116,"wgHostname":"mw1266"););26yn9mADu 7flvtNwV6QITL5lPhbjyNehYCrtPxcx01mGrqBHn
M,rCiOvIM Lsmr4H3RXufSJn9NbrLT9FXo9ZJJUp 3,I5QDTS9OImmyG qnI0skTvOJ1jwBuihw315wbDI7dHgIe

Popular posts from this blog

How to create a command for the “strange m” symbol in latex? Announcing the arrival of Valued Associate #679: Cesar Manara Planned maintenance scheduled April 23, 2019 at 23:30 UTC (7:30pm US/Eastern)How do you make your own symbol when Detexify fails?Writing bold small caps with mathpazo packageplus-minus symbol with parenthesis around the minus signGreek character in Beamer document titleHow to create dashed right arrow over symbol?Currency symbol: Turkish LiraDouble prec as a single symbol?Plus Sign Too Big; How to Call adfbullet?Is there a TeX macro for three-legged pi?How do I get my integral-like symbol to align like the integral?How to selectively substitute a letter with another symbol representing the same letterHow do I generate a less than symbol and vertical bar that are the same height?

Българска екзархия Съдържание История | Български екзарси | Вижте също | Външни препратки | Литература | Бележки | НавигацияУстав за управлението на българската екзархия. Цариград, 1870Слово на Ловешкия митрополит Иларион при откриването на Българския народен събор в Цариград на 23. II. 1870 г.Българската правда и гръцката кривда. От С. М. (= Софийски Мелетий). Цариград, 1872Предстоятели на Българската екзархияПодмененият ВеликденИнформационна агенция „Фокус“Димитър Ризов. Българите в техните исторически, етнографически и политически граници (Атлас съдържащ 40 карти). Berlin, Königliche Hoflithographie, Hof-Buch- und -Steindruckerei Wilhelm Greve, 1917Report of the International Commission to Inquire into the Causes and Conduct of the Balkan Wars

“Whose” combined with “all”, “every” etc Announcing the arrival of Valued Associate #679: Cesar Manara Planned maintenance scheduled April 17/18, 2019 at 00:00UTC (8:00pm US/Eastern)Proper way to handle plurals with “whose”Is a sentence always grammatically incorrect if it has no verb?What’s wrong with “… enforce that …”“Every” being used instead of “ever”?“We're all each other has”Everyone vs every one vs allRight way to use transition “above all”“Which” instead of “whose” for inanimate objectsCan the relative pronoun “whose” be replaced by “of whom/which” in relative clauses?'all the following are' OR 'the following are all'