Skip to main content

Автономни мерки за суспендиране на митата Съдържание Същност | Процедура по въвеждане | Стоките, подлежащи на суспендиране | Правно основание | Външни препратки | НавигацияКомуникациябългарскианглийскибългарскианглийскиПроцедура на ЕС по разглеждане на исканията за суспендиране на митатаАгенция "Митници"

Митническо делоВъншноикономическа политика


механизъмЕвропейския съюзмитатавносаОбщата митническа тарифаРусияхимикалРепублика БългариядържависелскостопанскигодиниянуариюлиКомуникацияквоти[1]












Автономни мерки за суспендиране на митата




от Уикипедия, свободната енциклопедия






Направо към навигацията
Направо към търсенето


Автономните мерки за суспендиране на митата са особен механизъм, възприет от страните-членки на Европейския съюз, за насърчаване на икономическата активност в Европейската общност и повишаване конкурентоспособността на производството от ЕС.


Чрез суспендиране на митата (временно премахване или намаляване на ставките на митата за внос) за определени суровини, необходими за производството на крайни продукти, търговците от Общността получават възможност за съхраняване на работните места и създаване на нови, модернизация на съществуващите мощности и печелене на пазарен дял в трети страни.




Съдържание





  • 1 Същност


  • 2 Процедура по въвеждане


  • 3 Стоките, подлежащи на суспендиране


  • 4 Правно основание

    • 4.1 Формуляри



  • 5 Външни препратки




Същност |


Автономните мерки за суспендиране на митата представляват едностранни (автономни) решения от страна на Европейския съюз, ставките, приложими по отношение вноса от трети страни на територията на Общността на определени суровини, първични материали и полуготови стоки, да бъдат временно премахнати или намалени. Изборът на термина "суспендиране" посочва, че мерките са временни и представляват единствено особен случай на неприлагане на Общата митническа тарифа със съгласието на всички страни-членки и на Европейската комисия.


Например, ако по отношение вноса от Русия на даден химикал, използван от химическата индустрия на ЕС, се дължи 5% мито, то след приключване на определената процедура за определен период от време ставката може да бъде намалена дори и на 0%.



Процедура по въвеждане |


Инициатор за въвеждане на автономни мерки за суспендиране на митата може да бъде всеки търговец, регистриран на територията на Европейската общност, който употребява в производството си вносни суровини. Този търговец подава пред упълномощен национален орган формуляр по образец, наречен искане, като за Република България тези документи се подават до Комитета по интегрираната митническа тарифа. Исканията се адресират до министъра на финансите на Република България и се разглеждат в съответния за мярката период. Отделната фирма няма право да представя искания пред Европейската комисия, тя действа чрез своя представител на държавната администрация към съответния орган.


След мотивирано становище от страна на Комитета по интегрираната митническа тарифа, искането може да бъде одобрено, и съответно препратено към Европейската комисия, или да бъде отхвърлено. Причина за отказ може да бъде както липса на определена документация в исканията, така и вече съществуващо благоприятно тарифно третиране на съответната стока при внос от определена страна или група държави. Подобно третиране прави искането на първо място недопустимо, защото въвеждането на мярката би довела до противоречие с действащото законодателство на Общността и на второ място, ненужно.


При положителен отговор от страна на Комитета по интегрираната митническа тарифа, искането се разглежда от страните членки в работна група "Икономически и тарифни въпроси" на Европейската комисия. Всяка държава и всяка генерална дирекция на Комисията има право да отправи възражение срещу въвеждането на автономна мярка за суспендиране на митата, но единствено ако е ощетен икономическия интерес на държавата или Общността.


При положително становище на работната група към ЕК автономните мерки за суспендиране на митата се приемат с Регламент на Съвета на временно суспендиране на митата за дадени рибни, селскостопански и индустриални стоки. Обичайният срок на действие на мярката е 5 години. При съществуващ интерес от запазването на мярката, нейното действие се удължава при следване на същата процедура.


Мерките се въвеждат 2 пъти годишно – на 1 януари и 1 юли всяка календарна година.



Стоките, подлежащи на суспендиране |


Мерките се предоставят за внос на суровини, материали и полуготови изделия, които не се произвеждат в Общността. Суспендиране не се предоставя за внос на “завършени” (крайни) продукти.



Правно основание |


Въвеждането на автономни мерки за суспендиране на митата се основава на Член 26 от Договора за Европейската общност (относно Общата митническа тарифа), като условията за суспендиране (намаляване или временно премахване) на вносните мита се определят в Комуникация на Комисията за автономни тарифни суспендирания и квоти, публикувана в Официалния вестник на Европейския съюз, брой С 128 от 1998 г., стр. 2.


Единствено изключение от това правило представлява базата данни на Европейската комисия за справки относно исканията, разглеждани в момента, и приетите или отхвърлени искания: [1]



Формуляри |


  • Искане за суспендиране на митата: български / английски

  • Примерно попълване на искане: български / английски


Външни препратки |


  • Процедура на ЕС по разглеждане на исканията за суспендиране на митата

  • Агенция "Митници"




Взето от „https://bg.wikipedia.org/w/index.php?title=Автономни_мерки_за_суспендиране_на_митата&oldid=8854057“.










Навигация


























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.008","walltime":"0.014","ppvisitednodes":"value":32,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":0,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":0,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":2,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":0,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 0.000 1 -total"],"cachereport":"origin":"mw1275","timestamp":"20190411062516","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":82,"wgHostname":"mw1240"););

Popular posts from this blog

How to create a command for the “strange m” symbol in latex? Announcing the arrival of Valued Associate #679: Cesar Manara Planned maintenance scheduled April 23, 2019 at 23:30 UTC (7:30pm US/Eastern)How do you make your own symbol when Detexify fails?Writing bold small caps with mathpazo packageplus-minus symbol with parenthesis around the minus signGreek character in Beamer document titleHow to create dashed right arrow over symbol?Currency symbol: Turkish LiraDouble prec as a single symbol?Plus Sign Too Big; How to Call adfbullet?Is there a TeX macro for three-legged pi?How do I get my integral-like symbol to align like the integral?How to selectively substitute a letter with another symbol representing the same letterHow do I generate a less than symbol and vertical bar that are the same height?

Българска екзархия Съдържание История | Български екзарси | Вижте също | Външни препратки | Литература | Бележки | НавигацияУстав за управлението на българската екзархия. Цариград, 1870Слово на Ловешкия митрополит Иларион при откриването на Българския народен събор в Цариград на 23. II. 1870 г.Българската правда и гръцката кривда. От С. М. (= Софийски Мелетий). Цариград, 1872Предстоятели на Българската екзархияПодмененият ВеликденИнформационна агенция „Фокус“Димитър Ризов. Българите в техните исторически, етнографически и политически граници (Атлас съдържащ 40 карти). Berlin, Königliche Hoflithographie, Hof-Buch- und -Steindruckerei Wilhelm Greve, 1917Report of the International Commission to Inquire into the Causes and Conduct of the Balkan Wars

Category:Tremithousa Media in category "Tremithousa"Navigation menuUpload media34° 49′ 02.7″ N, 32° 26′ 37.32″ EOpenStreetMapGoogle EarthProximityramaReasonatorScholiaStatisticsWikiShootMe