Skip to main content

SMS Scharnhorst (1906) Зміст Історія | Джерела | Посилання | Примітки | Див. також | Навігаційне менюScharnhorstArmored Cruiser SMS Scharnhorst (1907)Seeschlacht bei CoronelSeeschlacht bei den FalklandinselnDie Seeschlacht bei den Falklandinseln — Der letzte Mann

Важкі крейсериКайзерліхмарінеКораблі Першої світової війни


панцирний крейсерІмператорських військово-морських силнім.пруськогогенералаквітняфлагманкорабельніBlohm + VossГамбургуSMS Yorckнім.Океанського флотуКілюКоломбоSMS Fürst BismarckЦіндаокитайськогояпонськогосвітової війниМаксиміліана фон ШпеєПонпеїПаганМаріанських островівнім.SMS NürnbergSMS EmdenІндійському океаніSMS EmdenМаршаллових ОстровахНімецькому СамоаПапеетефранцузькийканонерський човенострів ПасхиSMS DresdenSMS LeipzigЧиліанглійськуконтр-адміралаКрістофера КредокаHMS Good Hope (англ.)HMS Monmouth (англ.)Вальпараїсоостровуархіпелагу Хуан-ФернандесПанамського каналуАтлантикугруднямис ГорнБразиліїПорт-СтенліФолклендських островахпанцирникHMS CanopusмачтиТихий океанлінійні крейсериHMS Inflexible (англ.)HMS Invincible (англ.)панцирні крейсериHMS CarnarvonHMS Cornwall (англ.)HMS Kent (англ.)легкі крейсериHMS Glasgow (англ.)HMS Bristol (англ.)допоміжний крейсерпалубі«Dresden»інтернуваннябразильськогопароплаваБерлінінової світової війни












SMS Scharnhorst (1906)




Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.






Перейти до навігації
Перейти до пошуку






































ЙВК Шарнгорст
SMS Scharnhorst

SMS Scharnhorst by Arthur Renard.jpg


Служба
Тип/клас
Великий крейсер

Держава прапора

War Ensign of Germany (1903-1918).svg • Німецька імперія
Верф
Blohm + Voss. Гамбург

Спущено на воду
22 березня 1906

Введено в експлуатацію
24 жовтня 1907
Виведений зі складу флоту
8 грудня 1914 затоплений

Параметри
Тоннаж
11.616/12.985 брт
Довжина
144,6 м
Ширина
21,6 м
Осадка
8,37 м
Бронювання
Борт 80-150 мм

Палуба 35–60 мм
Башти 30–170 мм
Каземати 150 мм
Щити артилерії 40–150 мм
Передня бойова рубка 30–200 мм
Задня рубка 20–50 мм



Технічні дані
Силова установка
18 морських котлів Schulz-Thornycroft•3×3 циліндрові парові машини
Гвинти
1 4-лопатевий ⌀ 4,7 м • 2 4-лопатеві ⌀ 5,0 м
Потужність
28.783 к.с. (21.170 кВт)
Швидкість
max. 23,5 вуз. (44 км/год.)
Екіпаж
764 - 838 чол.

Озброєння
Артилерія
8 × 210 мм L/40 (700 набоїв)

6 × 150 мм L/40 (1.020 набоїв)
18 × 88 мм L/35 (2700 набоїв)


Торпедно-мінне озброєння
4 × ТА ∅ 45,0 см (1 ніс, 2 сторони, 1 корма, під водою, 11 )

SMS Scharnhorst (Його Величності Корабель «Шарнгорст») — Великий крейсер (панцирний крейсер) класу Scharnhorst[1]Імператорських військово-морських сил (нім. Kaiserliche Marine). Названий на честь пруського генерала Гергарда фон Шарнгорста[2]. З 29 квітня 1909 до 8 грудня 1914 флагман Східно-Азійської крейсерської ескадри[3].




Зміст





  • 1 Історія

    • 1.1 Бій біля Коронель


    • 1.2 Битва біля Фолклендів


    • 1.3 Післямова



  • 2 Джерела


  • 3 Посилання


  • 4 Примітки


  • 5 Див. також




Історія |


Був збудований на корабельні Blohm + Voss Гамбургу. Був закладений 1905 як другий корабель даного класу. 24 жовтня 1907 включений до складу флоту. Після пожежі на SMS Yorck[de] був флагманом командувача Розвідувальних сил (нім. Aufklärungsstreitkräfte) Океанського флоту (1 травня 1908 — 11 березня 1909). Вже 1912 крейсер зазнав модернізації, що дещо змінила його зовнішній вигляд.


1 квітня 1909 крейсер вийшов з Кілю і 29 квітня прибув до Коломбо, замінивши там дотихчасового флагмана Східно-Азійської ескадри SMS Fürst Bismarck[de]. З 1909 Scharnhorst базувався в Ціндао. 14 березня 1911 до нього приєднався однотипний великий крейсер SMS Gneisenau. Вони здійснювали виходи вздовж китайського і японського узбережжя.




Башта «SMS Scharnhorst» головного калібру


Напередодні світової війни ескадра під командуванням віцеадмірала Максиміліана фон Шпеє опинилась відрізаною від свої баз. Scharnhorst з Понпеї перейшов до острова Паган Маріанських островів (нім. Deutsch-Neuguineas), де його очікували малі крейсери[4]SMS Nürnberg[de] і SMS Emden. 14 серпня 1914 вони покинули острів. В Індійському океані SMS Emden їх покинув для проведення атак на ворожі кораблі. При переході кораблі поповнювали запаси вугілля на Маршаллових Островах і Німецькому Самоа. 22 вересня потопили на рейді Папеете французький канонерський човен Zelee. 12 жовтня ескадра покинула острів Пасхи, де поповнила запаси вугілля і де до неї приєднались малі крейсери SMS Dresden[de] і SMS Leipzig[de].



Бій біля Коронель |




SMS Scharnhorst на поштівці


Біля узбережжя Чилі 1 листопада 1914 ескадра зустріла англійську 4 ескадру контр-адмірала Крістофера Кредока[en], вислану для їхнього пошуку. Адмірал Шпеє відтягував битву до часу, поки ввечері у променях вечірнього сонця силуети його кораблів не злились з контурами узбережжя, у той час як силуети англійських кораблів добре виднілись на тлі моря. SMS Scharnhorst з 11 км стріляв по флагману, панцирному крейсеру HMS Good Hope (англ.)[en], який затонув, отримавши 30-40 попадань. SMS Gneisenau пошкодив панцирний крейсер HMS Monmouth (англ.)[en], який для економії боєприпасів з близької відстані розстріляв і затопив SMS Nürnberg. Німецькі малі крейсери обстрілювали легкі крейсери HMS Otranto, HMS Glasgow (отримав пошкодження), яким вдалось втекти. Німецькі кораблі використали до половини боєзапасу.




Scharnhorst, Gneisenau, Nürnberg покидають Вальпараїсо (на задньому плані)


4 листопада згідно міжнародним угодам про війну лише три кораблі ескадри поповнили запаси вугілля у Вальпараїсо та підійшли до острову Мас Афуера[5]архіпелагу Хуан-Фернандес, поки решта кораблів поповнювала запаси вугілля. Адмірал Шпеє знав, що японська ескадра прямує для блокування Панамського каналу, британські кораблі готуються блокувати південну Атлантику. На великих крейсерах поділили боєзапас — 210-мм набоїв по 445 і 150-мм набоїв по 1100. Лише 15 листопада ескадра покинула острів, поповнила 21 листопада запаси вугілля у бухті Сант Кветін до 17.000 т на п'яти кораблях і обійшла на початку грудня мис Горн. У цей час вже 4-5 листопада англійські важкі кораблі були направлені до південної Атлантики і вже 27 листопада досягнули узбережжя Бразилії. Фон Шпеє оголосив на нараді 6 грудня намір атакувати Порт-Стенлі на Фолклендських островах, проти чого виступив капітан «Gneisenau», підтриманий іншими капітанами кораблів ескадри. Фон Шпеє наполягав, що на островах відсутні ворожі кораблі і там можна поповнити запас вугілля. Деякі сучасні дослідники припускають, що англійська розвідка знала шифри німецького флоту і могла надати хибну інформацію-наказ про атаку островів. На підтвердження цього наводять факт, що англійські кораблі не блокували мис Горн, не патрулювали навколишні води, а зібрались ввечері 7 грудня у Порт-Стенлі.



Битва біля Фолклендів |




Схема бою при Фолклендах




Загибель «Scharnhorst». Худ. Т. Сомеркал


Зранку 8 грудня ескадра Фон Шпеє підійшла до Порт-Стенлі. Для розвідки вперед вислали «Нюрнберг» і «Гнайсенау» з десантними командами. Їх обстріляв з чотирьох 305 мм гармат посаджений на дно старий панцирник HMS Canopus[de], але у порті вони помітили триногі мачти характерні виключно для британських важких кораблів. Німецька ескадра розвернулась від острова. Адмірал фон Шпеє не мав ілюзій. Зношені більш як на 25% парові машини, механізми після 5-місячного походу через Тихий океан не дозволяли розвинути і так не надто велику максимальну швидкість. Панувала ясна погода і надії загубитись у морі не було. Тому флагман SMS Scharnhorst зайняв почесне місце в кінці строю, щоб першим прийняти бій. Перед ним йшов SMS Gneisenau, малі крейсери SMS Nürnberg, SMS Leipzig, SMS Dresden отримали наказ розосередитись і рятуватись самостійно. У погоню за ескадрою до 10.00 вийшли лінійні крейсери HMS Inflexible (англ.)[en], HMS Invincible (англ.)[en] (по 8×305 мм гармат), панцирні крейсери HMS Carnarvon[en], HMS Cornwall (англ.)[en], HMS Kent (англ.)[en], легкі крейсери HMS Glasgow (англ.)[en], HMS Bristol (англ.)[en], допоміжний крейсер Macedonia.


«Inflexible», «Invincible», «Carnarvon» доволі швидко наздогнали німецькі крейсери і розпочали о 13:30 обстріл з великої відстані, на що «Scharnhorst» міг відповідати вогнем з двох гармат кормової башти. Два німецькі крейсери зосередили вогонь на «Invincible», який отримав 23 попадання. Після 15:00 «SMS Scharnhorst» отримав вирішальне попадання у корму, що зруйнувало каземати, башту головного калібру, значні втрати серед екіпажу, викликало велику пожежу. Близько 16:00 фон Шпеє передав на «Gneisenau» команду покинути флагманський корабель і через хвилю його капітану Маеркеру: «Ви мали рацію». «Scharnhorst» розвернувся для торпедної атаки, але о 16.04 на ньому відбувся великий вибух, після чого він о 16:17 з екіпажем з 860 осіб, адміралом Фон Шпеє пішов під воду.



Післямова |




Рештки «Gneisenau»


Важко пошкоджений «Gneisenau» з розбитою задньою баштою о 17:30 був самозатолплений командою після залпу останніми набоями. З нього врятувалось 187 моряків. Рештою британських крейсерів було затоплено «Leipzig», у якого закінчились набої і врятувалось 18 моряків, «Nürnberg», який через пошкодження о 18:35 зупинився, але відмовився опустити прапор. Був розстріляний впритул з «Kent» і о 19:27 почав тонути. На палубі до останку стояли моряки, піднімаючи в руках прапор корабля. З нього врятувалось 13 моряків. Допоміжні кораблі з вугіллям «Baden» і « Santa Isabell» затопили після евакуації екіпажів. Крейсеру «Dresden» вдалось втекти і сховатись у територіальних водах Чилі. Через брак вугілля вони не могли дійти до порту для інтернування. Через три місяці його виявили британські кораблі і в порушення міжнародних угод атакували. Капітан самозатопив корабель і перебрався з екіпажем на берег. Санітарний корабель «Seydlitz» відстав від ескадри і непоміченим дійшов до Аргентини, де був інтернований.


Англійці використали проти двох німецьких крейсерів 1200 набоїв калібру 305 мм і попали 40 разів у «Scharnhorst», 30 у «Gneisenau».


У середині 1915 з прибережного бразильського пароплава побачили у морі тіло німецького моряка. До нього був прикріплений 21 см тубус, в якому в кормовій башті SMS Scharnhorst зберігали резервний гафельний прапор крейсеру. Він зберігався у музеї етнографії в Берліні і загинув в час нової світової війни.



Джерела |


  • Hans H. Hildebrand, Albert Röhr, Hans-Otto Steinmetz: Die deutschen Kriegsschiffe. Biographien — ein Spiegel der Marinegeschichte von 1815 bis zur Gegenwart, Hamburg 1979–1983 (нім.)

  • Erich Gröner, Dieter Jung, Martin Maass: Die deutschen Kriegsschiffe 1815–1945, Band 1, Bernard & Graefe Verlag, München 1982 (нім.)

  • Hans Pochhammer: Graf Spee's letzte Fahrt, Erinnerungen an das Kreuzergeschwader, Verlag der täglichen Rundschau, Berlin 1918 (нім.)


Посилання |



  • Scharnhorst (англ.)


  • Armored Cruiser SMS Scharnhorst (1907) (англ.)


  • Seeschlacht bei Coronel (нім.)


  • Seeschlacht bei den Falklandinseln (нім.)


  • Die Seeschlacht bei den Falklandinseln — Der letzte Mann (нім.)


Примітки |




  1. Scharnhorst-Klasse (нім.)


  2. Gerhard von Scharnhorst[de]


  3. Ostasiengeschwader[de]


  4. Kleiner Kreuzer[de]


  5. Isla Alejandro Selkirk (ісп.)[es]



Див. також |


  • Фолклендський бій

  • Лінкори класу Scharnhorst




Отримано з https://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=SMS_Scharnhorst_(1906)&oldid=23259457










Навігаційне меню



























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.152","walltime":"0.186","ppvisitednodes":"value":902,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":19120,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":4112,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":5,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":20,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":1365,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 108.272 1 -total"," 30.77% 33.317 7 Шаблон:Iw"," 25.87% 28.006 13 Шаблон:Нп"," 18.13% 19.628 1 Шаблон:Reflist"," 15.17% 16.424 1 Шаблон:Військовий_корабель"," 5.74% 6.212 47 Шаблон:If2cell"," 2.55% 2.765 3 Шаблон:Lang-de"," 2.08% 2.255 1 Шаблон:Float_right"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.026","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":1248020,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1242","timestamp":"20190411073237","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"SMS Scharnhorst (1906)","url":"https://uk.wikipedia.org/wiki/SMS_Scharnhorst_(1906)","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q533999","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q533999","author":"@type":"Organization","name":"u0423u0447u0430u0441u043du0438u043au0438 u043fu0440u043eu0435u043au0442u0456u0432 u0412u0456u043au0456u043cu0435u0434u0456u0430","publisher":"@type":"Organization","name":"u0424u043eu043du0434 u0412u0456u043au0456u043cu0435u0434u0456u0430","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2014-10-12T11:57:24Z","dateModified":"2018-09-03T19:47:36Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/SMS_Scharnhorst_by_Arthur_Renard.jpg"(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":162,"wgHostname":"mw1325"););

Popular posts from this blog

How to create a command for the “strange m” symbol in latex? Announcing the arrival of Valued Associate #679: Cesar Manara Planned maintenance scheduled April 23, 2019 at 23:30 UTC (7:30pm US/Eastern)How do you make your own symbol when Detexify fails?Writing bold small caps with mathpazo packageplus-minus symbol with parenthesis around the minus signGreek character in Beamer document titleHow to create dashed right arrow over symbol?Currency symbol: Turkish LiraDouble prec as a single symbol?Plus Sign Too Big; How to Call adfbullet?Is there a TeX macro for three-legged pi?How do I get my integral-like symbol to align like the integral?How to selectively substitute a letter with another symbol representing the same letterHow do I generate a less than symbol and vertical bar that are the same height?

Българска екзархия Съдържание История | Български екзарси | Вижте също | Външни препратки | Литература | Бележки | НавигацияУстав за управлението на българската екзархия. Цариград, 1870Слово на Ловешкия митрополит Иларион при откриването на Българския народен събор в Цариград на 23. II. 1870 г.Българската правда и гръцката кривда. От С. М. (= Софийски Мелетий). Цариград, 1872Предстоятели на Българската екзархияПодмененият ВеликденИнформационна агенция „Фокус“Димитър Ризов. Българите в техните исторически, етнографически и политически граници (Атлас съдържащ 40 карти). Berlin, Königliche Hoflithographie, Hof-Buch- und -Steindruckerei Wilhelm Greve, 1917Report of the International Commission to Inquire into the Causes and Conduct of the Balkan Wars

Чепеларе Съдържание География | История | Население | Спортни и природни забележителности | Културни и исторически обекти | Религии | Обществени институции | Известни личности | Редовни събития | Галерия | Източници | Литература | Външни препратки | Навигация41°43′23.99″ с. ш. 24°41′09.99″ и. д. / 41.723333° с. ш. 24.686111° и. д.*ЧепелареЧепеларски Linux fest 2002Начало на Зимен сезон 2005/06Национални хайдушки празници „Капитан Петко Войвода“Град ЧепелареЧепеларе – народният ски курортbgrod.orgwww.terranatura.hit.bgСправка за населението на гр. Исперих, общ. Исперих, обл. РазградМузей на родопския карстМузей на спорта и скитеЧепеларебългарскибългарскианглийскитукИстория на градаСки писти в ЧепелареВремето в ЧепелареРадио и телевизия в ЧепелареЧепеларе мами с родопски чар и добри пистиЕвтин туризъм и снежни атракции в ЧепелареМестоположениеИнформация и снимки от музея на родопския карст3D панорами от ЧепелареЧепелареррр